Support

VANLIGA FRÅGOR & SVAR OM CHARGEFLOW

Vad kostar det att ladda?
Uppdaterade priser finns alltid tillgänliga att avläsa via ChargeFlow appen. Priset som anges när du påbörjar din laddning är det som gäller även om en prisjustering skulle inträffa under denna tid.
Jag har glömt mitt lösenord, hur gör jag?
Ingen fara. Du kan när som helst återställa ditt lösenord i appen genom att trycka på knappen ”Har du glömt ditt lösenord?”. Efter du har fyllt i din e-postadress kommer du få vidare instruktioner hur du ändrar ditt lösenord. Kontrollera din skräpkorg om du inte har mottagit meddelandet efter några minuter.
Vart kan jag hitta min laddningshistorik?
Det kan du hitta i mobilapplikationen ChargeFlow genom att trycka på knappen ”Historik” under din profil.
Varför har jag negativt saldo i min app?
När du laddar i ChargeFlows nätverk så aggregeras din laddhistorik och pengarna dras en gång i månaden, därav visas ett negativt saldo till betalning är dragen.Om du laddar i ett externt nätverk så kommer betalningen dras omgående för den laddsessionen.
Kan ni se mina kortuppgifter?
Nej, all känslig data som betalningsuppgifter hanteras säkert av vår betalpartner Adyen.

Varför skiljer sig priserna mellan olika laddstationer?
Laddstationer inom ChargeFlow’s nätverket innehas av många olika ägare som arbetar självständigt. Varje respektive innehavare ansvar själv för prissättningen för laddningen. ChargeFlow ansvar och råder inte över prissättningen.
Var hittar jag en karta i appen?
Klicka på den lilla ikonen i blåmarkerad ruta (enligt bild nedan) så visas karta med körsträcka till laddaren.
Vad gör åtkomstnycklar?
Åtkomstnycklar får du av fastighetsägaren till utvalda laddstolpar. När du fått en åtkomstnyckel kan du lägga till den i Appen och på så sätt får du tillgång till flera laddstolpar.
Min kabel sitter fast i uttaget, vad gör jag?
Ingen fara, gå till laddstolpen i appen. Eftersom du nyss har laddad så kan du begära att frigöra kabeln igen. Fungerar det inte så skriv in dina uppgifter i formuläret nedan så kontaktas du av vår support.

Kan jag ha flera åtkomstnycklar?
Absolut! Ju fler åtkomstnycklar du har, desto större blir det synliga nätverket.

Upplever ni några andra problem med tjänsten?
I första hand ska ni som användare vända er till fastighetsägaren om ni upplever någon form av problematik. Om ni skulle behöva komma i kontakt med oss hänvisar vi till formuläret nedan.
Tack så mycket! Vi hör av oss snarast möjligt.
Hoppsan! Något fel uppstod. Vänligen försök igen.