Support

Vanliga frågor

Vad kostar det att ladda?

Uppdaterade priser finns alltid tillgänliga att avläsa via ChargeFlow appen eller genom att besöka stations.chargeflow.se för alla laddplatser inom nätverket. Priset som anges när du påbörjar din laddning är det som gäller även om en prisjustering skulle inträffa under denna tid.

Jag har glömt mitt lösenord, hur gör jag?

Ingen fara. Du kan när som helst återställa ditt lösenord på http://portal.chargeflow.se genom att trycka på knappen ”Har du glömt ditt lösenord?”. Efter du har fyllt i din e-postadress kommer du få vidare instruktioner hur du ändrar ditt lösenord. 

Kontrollera din skräpkorg om du inte har mottagit meddelandet efter några minuter.

Vart kan jag hitta min laddningshistorik?

Det kan du hitta i mobilapplikationen ChargeFlow genom att trycka på knappen ”Historik” under din profil. Om du inte laddat ner applikationen går det även att hitta detta på: 

http://portal.chargeflow.se

Varför skiljer sig priserna mellan olika laddstationer?

Laddstationer inom ChargeFlow’s nätverket innehas av många olika ägare som arbetar självständigt. Varje respektive innehavare ansvar själv för prissättningen för laddningen. ChargeFlow ansvar och råder inte över prissättningen.

Hur lång tid min beställning av RFID-bricka?

Om du beställde en RFID-bricka vid registrering av ditt konto kommer den postas till adress du angav. RFID-brickan beräknas ta ca 2 veckor från din beställning. 

Medan du väntar på din RFID-bricka kan du alltid använda mobilapplikationen ChargeFlow som du hittar där appar finns. För att logga in på applikationen använder du samma användarnamn och lösenord som du angav vid registreringen. Din RFID bricka kommer sedan vara sammankopplad med appen.

Vad menas med förskottsbetalning?

När du registrerar dig kommer du ombedes att fylla ditt ChargeFlow saldo med 200kr. Denna summa kommer du sedan kunna använda till laddning.

När ditt saldo droppar under 100kr kommer ditt saldo automatiskt fyllas på upp till 200 kr igen från det bank-/kredkort du valde vid registreringen. 

Om du önskar att stoppa de automatiska dragningarna kan du när som helst avbryta detta under ditt konto. Men tänk då på att saldo kan ta slut och att du inte då kommer kunna ladda mer. 

Hittar du inte dina svar här ber vi dig kontakta hyresvärden för parkeringen eller fastighetsägaren.